I pappas skola

Lite uppföljning till inlägget Uppfostran tidigare. Idag så sa pappa helt själv:

”Jag ska till Rasbo och lämna äpplen på älgpasset vill du köra?”

Jag

”va?! Öhh Okej”

Mamma

”Ska du verkligen det? Jag hade inte låtit dig gjort det.”

 

Jag tänkte varför inte vi testar pappas metoder och det gick faktiskt utan problem. Det var bara tre harar och pappa som hade nära döden upplevelse ( tror jag). Hararna sprang över vägen och pappa vart väldigt rädd när jag körde ner i en grop i vägen. Han trodde jag körde i diket medan han kollade på hur grannbönderna sköter sina åkrar…

 

Så om ni blir lite försiktiga nästa gång ni ser en övningskörnings skylt så förstår jag er, det kan vara en idiot som endast kört bil en enda gång tidigare… Som ni hör är jag ganska nöjd med att bemästrat landsväg, 90-väg, och samhälle (Storvreta). Förlåt om jag låter skrytig det bara liksom kommer naturligt…

 

Fast det nästan mest förvånats värt med dagens tur är faktiskt pappas kommentar på väg hem:

”Vi kör direkt hem va? Ja, du vill väl inte träna i stan?”

Ja det känns bra att pappa tror på mig i alla fall men jag tror jag sparar Uppsala ett tag till. Nästa vecka kanske…

 

/Robert ”trafikfaran” Pettersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0