An apple a day keeps the optiker away!?

Denna här veckan har varigt helt ”normal” och det har vart ganska skönt. Gått i skolan, tränat, ätit, sovit… ja ni vet hur det är. Det som har tagit min största tid har varit en engelsk bok som jag skulle ha haft utläst till i torsdags. Jag läste ganska intensivt för att bli klar i tid vilket ledde till några timmar framför en bok med litet typsnitt. Detta ledde till att jag fick extremt ont i ögonen som jag brukar få när jag läser längre. Så jag testade en grej, jag tog pappas läsglasögon och läste med de istället, gud så mycket bättre det blev... Jag vet jag borde skaffa glasögon men som andra är rädda för att gå till läkaren är jag rädd att gå till optikern. Det borde bara vara att gå ditt men så har jag tänkt i säkert ett år nu och inte har jag varit där än. Jag ska ta tag i det någon gång men tanken på att jag skulle behöva glasögon skrämmer mig verkligen.

 

När jag ändå skriver lite om läkare kan jag ju berätta att jag var hos min hjärtläkare i onsdags. Han sa inte så mycket; jag ska inte göra några ingrepp bara fortsätta ta medicinen.

 

Nu får det vara nog skrivit för idag ska försöka laga ordning lite mat. Blir taco-gratäng tror jag om jag inte får en snilleblixt väldigt snart. Se blir det nog lugn hemmakväll med tidig sänggång för imorgon då är det 25-manna (orientering) så då vill jag vara pigg.

 

/Robert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0