Inte ens ett spöke knäcker oss

Idag var det avslutning eller ska jag säga uppspelning av elevmusik, för det var det som den innehöll i princip. Alla klasser skulle spela varsin låt som de repat in så det tog ganska lång tid. Sen var det några elever som ville synas lite extra som körde lite extra nummer bl.a. en väldigt duktig manskör och ett tunggungande jazz band. I mellan trängde de in något rektorstal och lite annat trams. Själklart var jag själv med och spelade med min klass. Vi körde Ghostbuster av Ray parker. Jag tyckte det var NICE! Ni får bedöma själva.

 

 

Som alltid när jag spelar in videor så är det usel kvalitet men jag hoppas ni förstår storheten ändå. Notera killen med keytar han är AWSOME dels för att han har en keytar och dels för att han är den sjukaste keyboardisten jag någonsin har sett. Själv står jag i lägst bort från kameran med gitarr om ni inte hittar mig.

 

Förutom att jag vart imponerad av oss själva vart jag också grymt imponerad av en kille i Nv09C. Tror aldrig att jag har sett kille för, aldrig noterat han i alla fall. Han bara kom på genrepet igår och tog mig med häpnad. Jag tyckte han sjön så grymt snyggt. Han sjöng som en gud eller nej han skrek som en gud. Lyssna och häpnas ni också. Jag tog bara med en liten bit för helt ärligt talat Nv09C ni var inte jätte bra lite tamt bakom instrumenten inget tryck men bakom en av mickarna var det tryck…

 

 

Själklart gör inspelningen han inte rättvisa men ni kanske förstår. Det jag är mest imponerad är egentligen inte över hur han låter det har man hört för men jag vet att det är grymt svårt. Kommer att tänka på när jag själv skulle försöka på mig något liknande med ”bandet” för länge sen. Skulle sjunga Sweet child of mine, lät inte jätte bra. Jag kommer så väl ihåg Linneas kommentar efter:

 

Det där kan jag göra bättre än.”

 

Det var helt rätt av Linnea hon gjorde den bättre fast jag tror denna kille skulle gjort den ännu bättre, jag är imponerad av killen med okänt namn i Nv09C.

 

/Roberts musikaliska sida


Kommentarer
Postat av: linnea

hahahahahaha

minnen, minnen ;)

2010-06-11 @ 18:10:43
URL: http://trobergs.blogg.se/
Postat av: Lena

Haha, det är Jens Dyster-Aas, han gick på Balder i min parallellklass och går nu i min klass. Btw, jag spelade trummor utan att ens kunna spela trummor! Yaay!

2010-07-10 @ 23:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0