En förtrollande film

Jag såg nyss en väldigt fånig film Enchanted eller Förtrollad som den heter på svenska men som så många andra Disney filmer var den inte bara fånig utan också väldigt bra. Eller bra är kanske inte rätt ord, upplyftande. Väl komponerade låtar som får en glad tillsammans med en fin kärlekshistoria vem blir inte glad av sådant? Det roliga med den låg också lite i att det inte var Disney tecknat inte mestadels i alla fall. Låter väldigt konstigt men det blev väldigt kul. Storyn är att en tecknad prinsessa från det tecknade världen råkar komma in i den riktiga världen och där startar problemen. I filmen växlar det alltså mellan tecknat och ”verkligt”. En kul ”feel good”-film för mörka hemmakvällar när man vill bli uppiggad eller få lite kärleksskimmer hemma. Den fick mig i alla fall att tänka på en annan låt som inte kom från filmen som jag tänkte bjuda på och då framförallt på raderna ”Hollywood infected your brain, you wanted kissing in the rain”

 

 

/En förtrollad Robert

 

PS. Öhh så här i nu när jag skrivit klart undrar jag varför jag skrev något såhär konstigt apropå inget den var inte så bra… Jag är väl lite lätt påverkad av den bra stämningen bara. DS.


Kommentarer
Postat av: Thomas Pettersson

Damn vilken bakgrund du slagit till med. Cooooool

2010-06-06 @ 08:38:09
URL: http://tvillingklippan.blogspot.com/
Postat av: linnea

min favoritfilm för fan :O :D

2010-06-06 @ 11:54:43
URL: http://trobergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0