2009 var året

Sitter här och läste lite andra bloggar och nästan alla hade en sak gemensamt. En summering av 2009. Jag hade inte tänkt vara sämre…

 

Januari

Det nya året startade hos familjen Johansson. Sen bar det av till Almunge på Dansläger. På danslägret var det som alltid röj och man kom hem med en saftig träningsvärk.

(otroligt hur alla dans bilder kan bli så fula)


Februari

Jag gjorde min första ansträngnings EKG utan resultat. Vi åkte till Idre på sportlovet. Jag lärde mig åka snowboard och hade ont i svans kotan i en månad framöver.

Jag och Thomas på snowboard.

Mars

Jag blev på en reservplats uttagen till Folksam cup i längdskidor. Resultatet där var väll inget att skryta om men jag var där. Åkte sedan hem till snöfattiga Uppland och sedan vidare ner till Nyköping för att inleda orienteringssäsongen med ett upptaktsläger och måsenstafeten.

April

Det bar söder ut till Skåne, det var dags för 10mila. Väll nere i Skåne blir jag sjuk och kan inte springa och åker tillbaka hela vägen hem till Uppland. Sista april vart de självklart att kolla på Forsränningen och sedan till ”Bullerbyn” för att tälta med järngänget.

Maj

I maj var det orientering för hela slanten. Läger i Norrtälje, Örebro och Sundsvall.

Juni

Månaden då allt hände? Det började med klassresa, en resa som jag sent kommer glömma. Hem och fira att Thomas tog studenten.  Gå på avslutnings bal. Skolavslutning och fest vid Lafsen hans också med. Direkt efter att jag kom hem från Lafsen bar det av till Finland och Jukola. Sedan hem igen med den lugna finlandsfärjan full av ofestsugna orienterare… Slutade månaden med att göra en hjärt-operation/undersökning som inte lede till någonting. Läkarens slutsats var du eller din klocka ljuger. "Så f*n eller" ville jag svara men höll mig.

 

Bond gossen hade också premiär.

Juli

Först låg jag till sängs efter operationen/undersökningen. När jag kvicknade till började jag sommarjobba. Sen var det O-ringen och tälta med Thomas. Tältningen gick överförväntan men jag blev diskad första dagen i orienteringen, mindre lyckat.

Augusti

Avslutade sommar lovet med ytligare än Ol-helg i samband med distriktsmatchen. Började på Rosendalsgymnasiet i klass Nv09B och lärde känna massa sköna personligheter.

September

Pluggade för fulla muggar i tron om att på Rosendal måste man plugga grymt mycket. Lärde mig senare att det funkar bra ändå. Trots pluggandet han jag med en resa ner till Söderhamn och USM i Orientering. Där gick det inget bra, som vanligt kan man säga.

 

Oktober

Det fortsatte med stora orienteringstävlingar. Skol-SM och 25-manna.

November

Gjorde ett andra EKG-test den här gången med resultat! Resultatet var: Du ljuger inte (vilket kändes upplyftande) fast vi kan inte göra något åt det (inte riktigt lika upplyftande). Det var Olle-gala och min film vann och jag vart ”kändis” på skolan.


December

Jag fyllde år, det firades med underligt nog en hajk. Vet fortfarande inte riktigt hur jag lyckades bli övertalad till det, får nog fråga Sandra. Jag firade en traditionsenlig jul helt utan överraskningar. Firade sedan nyår på Ärentuna IP.

Innan jag började skriva ner allt tänkte jag ”jag har nog inte gjort så mycket i år” nu ser jag att jag hade fel. Vad mycket man hinner med på ett år.

/Robert


Kommentarer
Postat av: Petter

Kul!:)

2010-01-05 @ 21:37:32
Postat av: Camilla

Klassresan och avsluningsfesten <33

2010-01-05 @ 22:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0