Sjukt seriöst

Brukar undvika att snacka allt för mycket orientering här på bloggen. När jag tror att minna icke orienterar läsare blir lite bortskrämda av det. Brukar oftast hänvisa till min kartpärm där det riktiga orienterings analyserna finns. Ditt hittar ni via knappen i vänstra hörnet. Som jag för övrigt är väldigt stolt över. Känns som jag börjar få till html’en lite gran nu men det är en annan historia…

 

Idag tänkte jag göra ett undantag och snacka lite orientering här på bloggen. För gårdagens lopp var inte riktigt ett vanligt lopp och jag tror att till och med icke orienterare kan tycka att denna lopp analys är läsvärd vi får se.

 

Den senaste veckan har jag varit sjuk. Inte så farligt sjuk, jag har fortfarande jobbat men helt frisk har jag inte varit. Varit lite ont i halsen osv.  Så att tävla igår kändes inte som en bra idé men en kartpromenad borde man få göra trots sjukdom. Sagt och gjort jag gick till start på tävlingen och började gå min banna. Allt kändes väldigt bra så jag tänkte en kortsträcka kan jag väl springa. Så den första 100 meters sträckan tog jag sats och sprang allt vad tygen höll. Kanske inte så smart med tanke på min förkylning, fast vem har sagt att man ska vara smart jämt? Sen traskade jag vidare och tog mina kontroller. Fast sen kom en till kortsträcka och hade jag blivit klokare då? Nej, nej. Full sula även där. Efter den här sträckan tänkte jag:

 

”Nu ska jag ha lite kul!”

 

Eftersom jag springer med en gps som registrerar hur jag springer som ett spår har ju tanken slagit en att man skulle kunna skriva/rita något och idag kändes som dagen så såhär sprang jag:

 

 

Vilken ”BOM!” det blev… Lite misslyckat utropstecken vart det annars är jag ganska nöjd. Det var inte det lättaste träden stod ju i vägen… Som någon komentera på Facebook:

 

”Bra att du har rätt fokus på tävlingarna.”

 

 

Sen hade klockan tickat iväg ganska långt och jag tyckte det räckte ganska bra som det var och jag började traska tillbaka till mål. På vägen sprang jag en kortsträcka till och så själklart spurten. Kan säga att jag vann alla sträckor som jag sprang. *stolt* Helt sportsligt korrekt att vila mellan när det är jobbigt och bara ta i vid det lätta sträckorna då de andra redan är slitna och trötta. Bra för förkylningen var det bergis också, fast jag hade ganska kul. Väl spenderad förmiddag tycker jag. Den var helt "SJUKT seriöst".

 

/OL-Robert

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0