Våren är kommen!


Idag har jag för första gången på året solat! Det var riktigt skönt och nu känns det som våren verkligen har kommit på riktigt. Det är så synd att jag fortfarande är lite sjuk från Fyrishov och inte kan ut och träna i det ljuvliga vädret. Fast det är inge synd om mig jag sitter här och glufsar godis i ett av mina fyra påskägg, ganska skaplig fångst tycker jag själv. Nu kanske ni undra hur jag lyckades få så många påskägg, det ska jag berätta. Det började en tidig torsdags morgon…

 

 

Pluggis som jag är gick jag lite tidigare till skolan för att skriva på våran historia uppsats. Jag satt mig i ett av bibliotekens grupprum för att ha nära till referenserna. Just idag så skulle elevkåren ha en påskäggsjakt på skolan. Eftersom klockan var strax efter 9 var jag ensam i biblioteket förutom bibliotekarierna. Efter en stund kom en medlen i elevkårsstyrelsen in smygande med en kasse med något som såg mycket misstänkt ut som påskägg inslagna i papper. Hon kollade sig runt att ingen var där, kusten såg ut att vara klar men hon missade mig där jag satt och gömde mig bakom min hög av böcker. Hon smet in bakom hyllan som låg vägg i väg med grupprummet där jag satt i och började prassla med pappret. Shirin som hon hette smet sedan snabbt ut ur biblioteket. Jag tog en kort paus i pluggandet och mitt första påskägg var bärgat.

 

Några timmar efter den första händelsen så begav jag mig av till slottsbacken för att vara funktionär på den årliga påskäggsorienteringen, det var ganska molnigt och det hade regnat på förmiddagen detta lede till att det var många som inte dök upp som hade köpt karta. Vilken i sin tur lede till att det vart många påskägg kvar, då passa jag på att ta två själv och så fick jag påskägg två och tre.

 

Imorse när jag morgontrött gick ner till frukostbordet hittade jag något ovanligt på min talrik, påskharen hade varit framme på morgonen och gett mig ett stort fint påskägg till frukost och så fick jag mitt fjärde ägg.

 

/En mycket solbrun och godisfylld Robert

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0