Grattis Storvreta!

Många gånger har folk sagt till mig:

 

”Du är från Storvreta va?”

 

Var på jag har svarat:


”Nej, nej jag har gått i skolan där men inte är jag uppväxt i den hålan inte.”

 

Idag kanske jag skulle svarat annorlunda, idag är jag en stolt ”Storvretabo”. För vem skulle inte vilja vara del av ett SM-guld? För er som inte är så uppdaterade så vann idag Storvreta IBK Superligan i innebandy.

 

 

Idag är också en sådan här dag då alla blir väldigt bra vänner med alla:


”Du vet Henrik Stenberg han som gjorde 1-0 och 5-2 målet, jag känner han. Min store bror spelade i samma fotbollslag som han. Vi har gått på samma skola och jag har haft hans gamla biologibok. Coolt va?”

 

Man känner sig faktiskt väldigt ”cool” när man inser att man faktiskt gör så här. Återigen vem vill inte ta del av ett SM-guld? Det finns faktiskt en väldigt rolig grej i det här. Den här biologiboken som Henrik Stenberg har haft mellan 7-9:an som jag sen hade från 7-9:an visar på genuint Storvreta IBK hjärta. Henrik är inte känd för att ha varit den som pluggade hårdas i skolan, så det kan tänkas att han inte hade allt för kul på biologi lektionerna. Vad gör man då? Jo man ritar en STOR Storvreta örn hela pärmens insida. Så om ni någon gång träffar Henrik och han visar bristande kunskaper i biologi vet ni varför. Han ritade Storvretas Klubbmärke på boken istället för att lyssna på lektionerna.

 

 

/En uppmärksamhets törstande Robert


Kommentarer
Postat av: linnea

Hannes Öhman är ålänning (H)

2010-04-18 @ 12:55:20
Postat av: thomas

Och man stavar inte Hendrik, pucko:p

2010-04-19 @ 18:09:10
URL: http://tvillingklippan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0