Uppenbarelse

I morse vaknade jag med en uppenbarelse. ”Idag ska jag städa mitt rum.” Det är inte så ofta jag gör det, i stort sätt nästan aldrig kan man säga. Man kan ju faktiskt hoppa över saker som ligger på golvet och om det är lite dammigt gör det ju inte lika ont i fall man skulle ramla… Nej, helt ärligt såg det hemskt ut. Det lukta skumt också, träningskläder och speciellt orienterings kläder som varit ner i något kärr är inte så trevliga. Nej något behövdes göras så jag tog en funderare. ”Kärr luktar illa för att det är sumpgas där, sumpgas är lätt antändligt, jag kanske ska tända ett ljus!” *PLING en lampa tändes* Sagt och gjort jag tände alla stearin ljus jag hittade i rummet medans jag städade.  Det vart ju lite mysigt också det var ju också ett plus. Lite bättre vart det tror jag fast det kanske mest beror på att jag lag träningskläderna i tvätten. Jag tittade en sväng på mina blommor också eller ska jag säga mina eterneller. De var lite torra blad här och var så jag började plocka bort de.

 

”Här var en torr, och här, och här, och här och kolla där är en, och här, nej men vänta det här sitter fast trots att det är dött… oj då det var plast blommans…” Då har man lyckats här i livet om man lyckats döda en plast blomma. Ibland har man skills.

 

Min prishylla som säger mer om hur många sporter jag hållit på med än om att jag är bra i något när säker 80 % är pris för att jag var med...

 

 

Fast det vart inte så bra städat… Jag bestämde med Martin att vi skulle åka shoppa istället. Så på eftermiddagen var jag, Jocke och Rodhen pojkarna och shoppade vart inte så mycket shoppa utan mest snack. Mina inköp för dagen vart två varmkorvar och en choklad kaka på IKEA. Stor shopparen… Men trevligt var det ändå. Får nog anlita någon seriösare shopping kompis till nästa gång, jag skulle ju faktiskt behöva lite nya saker innan hösten.

 

 

Nu får det vara slut snackat jag ska städa klart det där rummet nu.

 

 

/Städare Robert

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0