Inget går upp mot en trerätters middag 23:00 på kvällen

De är torsdag och första dagen på höskörden. Är det höskörd innebär det att jag ska jobba. Jag kom hem från skolan runt fyra och då var det bara byta om till arbetskläder och köra hårt. Vid sextiden tog jag en middagspaus och åt mig mätt på kycklinggryta och ris för att sedan ut igen. Eftersom vi var lite underbemannade så fick jag slita extra hårt och det var inte direkt något kontorsarbete från början… När jag slutade för dagen kl 23:00 var jag vrål hungrig, jag hade ju ätit en middag förut men varför inte ta två? Så då bestämde jag mig för att rensa kylskåpet och skapa en av de ljuvligaste måltiderna på länge. Det vart en trerätters. På menyn stod:

 

Förrätt

Microgratinerad pasta med påläggsskinka á la Robert

(Recept kan får om önskat)

Huvudrätt

Uppvärmd bönsoppa med gurka och persilja

Efterrätt

Kalla pannkakor med körsbärssylt

 

Allt detta var otroligt gott. Så gott som det bara kan bli vid en kylskåpsrensning runt midnatt.

 

 

/Er hungrige vän Robert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0