Ei saa peittää

I helgen har jag varit i Finland och röjt. Som många gånger förut eller till och med alla gånger förut var det orienteringen som tog mig utomlands. Det var Jukola världens största kavel (stafett) som var på gång.

 

 

Vi åkte fredag eftermiddag med färjan från Stockholm. På färjan var det lugnt alla laddade inför morgondagen. Vi ”tax free’ade” lite och snacka massa skit in på småtimmarna. Väl framme var det buss till tävlingsplatsen som gällde. Framme tog jag det lugnt och kollade in läget ett tag innan damerna skulle starta. För Thors damer gick det väl inte kanon bra men laget var väl inte det bästa heller i år. En 73:e plats vart det i alla fall till slut med 997 fullföljande lag i kaveln. När damerna kommit i mål drog regnet in och jag flydde in till tältet och vila.

 

 

Natten kom och starten gick. Rätt som det var var det min tur. Det gick väl sådär kan man säga vill ni läsa utförligt hur det gick kan ni göra det HÄR. Igen i laget var väl helt nöjd men det är man nästan aldrig i den här sporten… vi slutade på en 361:e plats av 1231 godkända. Ovanligt bra tror jag för Thors herrar även om det inte kändes så.

 

 

Sen bar det av hemåt nu med mindre lugn stämning överallt… Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om hemresan det hände så mycket men allt var GRYMT kul och mycket värt. Den innehöll bland annat: skitsnack, förfest, playstation spel, dansande och efterfestande. Det var NAJS!

 

 

Bilder från resan:

Självklart passade jag på att göra min nya favorit hobby och geocachade lite under resan. Bilden är från en vid tävlingen, den var inte på förbjudet område… jag var där efter omstarten.

 

 

För övrigt har jag i kväll vart på tantgympa i Bälinge det var tufft… Väldigt spännande när man lider av flera timmars sömnbrist. (undra varför jag sitter här och skriver när jag borde sova? Det är för att jag vill ge det bästa till er bloggläsare så klart!)

 

Jag sitter också och undrar vad som händer för folk på midsommar. Är det någon som har en trevlig fest man kan få gå på så blir jag väldigt glad om den talar om det för mig… Just nu ser midsommar ut att firas med hölassning på förmiddagen och ja… inget på eftermiddagen.

 

 

/Orienteraren/Finländare Robert


Kommentarer
Postat av: linnea

Var det mycket myggor nu då? :D

2010-06-22 @ 00:26:02
URL: http://trobergs.blogg.se/
Postat av: Robert

Såg inte en ända mygga på hela resan. Men då blåste det konstant storm också under hela tävlingen. kan varit det som jagade iväg de. :P

2010-06-22 @ 00:31:30
URL: http://rosakosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0