Knölig dag

Börja med att lyssna på denna sköna låt innan du läser vidare.

Idag har jag gjort något så ovanligt som att plocka potatis HELA dagen. Det var nästan så man vart helt till sig av entusiasm… Nu vet jag att jag har ganska många ”stadsbor” och andra outbildade människor som läser bloggen och troligtviss inte alls förstod vad den första meningen innebar, så därför tänkte jag nu förklara vad jag egentligen gjorde.

 

Till att börja med så stod jag inte på ICA Maxi hylla 53 och plocka hela dagen. Även om många tror det så växer faktiskt inte potatis på ICA Maxi. Nej, potatis växer på åkrar på LANDET. Ni vet stället där de inte har trafikljus, övergångsställ och trottoarer.

 

Potatis är en rotfrukt vilket innebär att det man kan äta är rötterna som är under marken. När man ska ta upp potatis i större mängder är det då bra att ha en potatisupptagare. Potatisupptagaren sätter man efter en traktor. Potatisupptagaren gräver upp jorden där potatisen finns och med hjälp av ett galler så skils potatisen och jorden från varandra. Efter sig lämnar alltså potatisupptagaren potatis som ligger ovan på jorden och nu är det bara att plocka upp de exakt som man gör på ICA. Sedan är det bara att ta hem och koka, steka, fritera mm.

 

/Robert ”lill-Rostan” Pettersson

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0