Att göra ingenting

Inför den här helgen hade jag i stort sätt inget planerat, inget stort i alla fall. Det var ett tag sen jag sist hade en sådan helg. Någon gång runt påsk tror jag. Så jag var lite fundersam över vad som skulle hända. Nog för jag är en mästare på att ”ingenting” men det är lite roligare när saker händer och visst hände det saker.

 

Jag han på lördagen med att provspringa uringen banorna, hjälpa mamma i landet, leverera hö och hämta virke, bli bjuden på fika hos familjen Johansson och sist och definitivt roligast PADDLA! För jag fick faktiskt svar på min kontaktannons i mitt tidigare inlägg. Jag och Isak tog en paddlings tur igår kväll under månens ljus. Fast jag tror Isak som är lite homofob vill tillägga att det var ”NOT IN A GAY WAY!” Nej, det var en ytterst oromantisk forsränning nedströms hemifrån mig. För en som inte vet hur ån hemma hos mig ser ut kan jag beskriva det så här. Uppströms = Grön barnbacke, djupt, inga stenar i vägen, få nedfallna träd, lätt strömt. Nedströms = Svart puckelpist, grunt, massvis av stenar som gömmer sig exakt under ytan, nedfallna träd i stort sätt alltid i sikte, delvis jätte strömt och allmänt svår framkomligt. Så min och Isaks resa var inte romantisk på något sett. Mest använda ord var nog, helvete, jävlar eller FAN! Fast FAN vad kul det var!

 

För att summera det här lite så kan man hinna med väldigt mycket bra saker på endag även om inget var planerat.

 

/En planlöst strövande Robert

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0