Mitt framtida liv?

I helgen har jag prövat hur det känns att vara pensionär. Det var mysigt och sävligt, för att använda ett ord av deras eget språk. På lördagen testade precisionsorientering. Det är en from av orientering när det endast gäller det riktigt precisa orienteringen därav namnet precisionsorientering de förkortats Pre-O. I Pre-O finns det inte mycket till stress bara i sakta mak ta sig runt på stigen till kontrollerna som i princip ligger bredvid varandra. När man kommer till kontrollen finns det ett problem det finns fler än en kontroll då är frågan vilken ska man ta? När man bestämt vilken man tror är rätt går man vidare. Flest rätt vinner!

 

 


Här står Thomas och funderar intensivt vilken kontroll som är rätt. Jag kan säga att det hjälpte inte…


Så här kan det se ut i skogen.


I igår(söndags) var jag ute och ”Geocacha” vilket är också ganska pensionär eller kanske inte pensionär mer medelålders… i alla fall inte 16 årig kille. I alla fall tycker jag det är kul och det är väl det viktigaste eller? Jag har skrivit om det tidigare men jag kan väl ta en kort repetition. Tanken är enkel, du letar efter ”skatter” alias plastburkar med hjälp av gps och ledtrådar. Hittar man en skriver man en kortrad i logboken som finns där och sedan går man hem och loggar på internet och visar världen hur duktig man har varit. Mycket spännande. Igår var min bästa dag som ”geocachare” hittills jag lyckades ta hela 10 st utan att missa en enda på vägen. Det är väldigt bra för mig nu har jag 24 ”finds” totalt. Åhh vad jag känner mig cool som säger det… Jag hittade också den bästa ”geocach-förkortningen”(förkortningar som används i geocachforum mm.) någonsin. ”GUILT = Grown Up Idiot Looking for Tupperware” summerar hela grejen ganska fint tycker jag.

 

/Robert 16+


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0