Sista dagen inte min dag

 

Igår var det sista dagen på höskörden. Så nu är jag ledig! I en vecka… Börjar ångra att jag sa att jag ska jobba på Traktor Nord nu men mer pengar på kontot är bara positivt! Fast vilken sista dag jag hade då. Vaknade alldeles för tidigt, om man ens kan säga att jag vaknade. I stort sätt sovande famlade jag ner till köket och åt frukost. Sedan var det lite avlassning och efter det avfärd för att hämta det sista höet. Väl framme kopplar jag av kärran jag har efter traktorn och kör där ifrån. KRASS!!!! HELVETE FAN JÄVLA PISS SKIT! Jag glömde stänga dörren. Så när jag körde där ifrån förökade sig glasrutan i den med en väldig fart och blev säkert 10 000 små glas rutor. Toppen va? Jag kan sammanfatta så här:

 

Det var inte den gladaste stunden i mitt liv.

 

Tur i oturen så hade pappa en glasförsäkring som skulle täcka en del men vi får ändå betala mer en man vill för att inte stänga dörren efter sig.

 

Man lär sig av sina misstag. Brukar man säga och hoppas verkligen det stämmer för det här vill jag inte göra om.

 

Jag tog några bilder på eländet. Syns inte så bra men det är ingen glasruta på någon av bilderna.

 


/en förkrossad Robert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0