Rocken odödlig?

 

Nu när jag har haft lite ledigt har jag funderat lite som jag brukar göra ibland. Den här gången har jag funderat på musik. Framför allt beror det på att Bandit Rock ”vi spelar vad vi vill” har kommit till Uppsala vilket jag är väldigt glad över. Det jag funderat över är en låts ”bäst före datum”. För på bandit är det inget konstigt om man spelar en låt från 1992 men om man gemför med den andra reklam radion i Uppsala Rix Fm är det inte ens att tänka på. Kanske på sin höjd spelar en gammal sommarplåga i ett sommar program, inget de gör i vanliga fall. Så det är då jag börjat fundera. Är det så att ”rocken” är bättre och håller längre eller är det så att det görs ingen bra ny ”rock” så det måste spela gamla godingar? Eller är ”rockare” konservativa och vill inte ha nytt trams? Det har jag funderat över. Jag har inget emot gamla låtar jag ”gillart”!

 

 

Här är låten som jag tänkte på när jag sa 1992 hörde jag på bandit igår.

 

 

 

And now for something completely different… Idag var jag och körde Pre-O igen. Denna gång gick det bättre! Till och med nästan bra! Fast jag klantade mig lite… men jag är glad ändå! Fast den största tabben med denna gången gjorde jag inte idag. Även fast det var idag tävlingen. Nej den största tabben gjorde jag igår… då jag trodde tävlingen var. Det var ganska tomt på tävlingsplatsen då… Vet inte hur jag lyckades men av någon anledning trode jag det var på tisdagen. Sånt händer. Tur att det bara var en kvart med cykeln och att jag trodde att det var en dag före och inte efter.

 

Hoppas ni har ett bra sommarlov/semester ute i stugorna!

 

/Rockaren Robert



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0