Nyår är överskattat

Ja, nyår är överskattat. Nu kanske ni tror att jag säger detta bara för att jag hade ett värdelöst nyårs firande igår. Visst kanske finns en viss sanning i det. Fast jag tänker inte klaga, jag var inte själv framför datorn som det skulle kunnat bli, jag hade kul, i alla fall tillräkligt kul för att det skulle kännas värt och så fick jag återuppleva lite gamla minnen. Så som gamla gubbar och tanter säger "det gjorde vi alltid när vi var små". Nyårsafton firades på Ärentuna IP tillsammans med ett gäng gubbar och tanter i 50 års åldern (Ja, jag vet vad ni tänker men jag har inte sagt att det var världens party heller.) och med några lite yngre, framför allt Erik Högberg och syskonen Forsberg. Kvällen spenderades lite avsides från "festens mittpunkt" i ett intill liggande rum med ett Nintendo Wii och ett rockband spel. Detta är för mig ganska nostalgiskt, för det var just Erik som presenterades till tv-spel en gång i tiden. Hemma hos Erik har jag spenderat många timmar i mitt liv tillsammans med honom och hans Gamecube. Även gjorde vi lite mer "lekar" som jag inte gjort på länge, så som smälla små smällare och "springa allt vad man har och glida på isen" leken som alltid slutar i att någon ramlar och gör illa sig, idag var det jag. Så nej, jag är inte bitter för att jag hade en dålig nyårsafton.

Nyår vad är det för skit? Jo vi firar att månen lyckas tagit sig runt 12 jordsnurrar sedan sist vi firade nyår, som vi firade för det var 12 jordsurr sen senast vi firade nyår och det firade vi för det var 12 jordsnurr sen vi firade nyår... osv. och det firade vi för att en kille tyckte att nu var det lagom att starta om dags räkningen på denna dag. Kunde han inte valt en annan dag? Är det bara i min familj som det alltid har krockat med jul? Varje år har vi så mycket att tänka på inför jul att man inte hinner planera något nyårsfirade. Helt plötsligt står man i mellandagarna och vet inte var man ska vara. Tror det ända nyår som jag tyck vart riktigt kul var vi millennium och då hade vi faktiskt det i tankarna innan jul. Så skjut upp nyår ett tag. Mitten av februari kanske? För mörk och kalt ska det vara på nyår. Tanken med nyår är inte så dålig i sig. Ny start, nya friska tag och lämna det gamla bakom dig. Sen är det också så att gånger då DU MÅSTE festa blir aldrig lika bra som spontanfesterna. Det går liksom inte att säga "Jag har inte ont i halsen idag, vi firar nyår nästa helg istället, va?" Traditioner har en tendens att bli floppar när det alltid ska vara på samma sätt.

/En Robert som inte är bitter han tycker bara nyår kommer olägligt... alla år.

Dagen ”sitta fast i huvudet” låt:

Till dig som inte riktigt minns allting som du sa
men är ganska säker på att det inte var något bra.
Till dig vars mamma dricker när det är något speciellt.
Idag så dricker mamma för dom visar aktuellt



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sluta vara så bitter. tycker jag

2010-01-01 @ 22:26:44
Postat av: linnea

jag lovar att han som uppfann nyårsafton var nykterist. Liksom, lägger nyår direkt efter jul bara för att jävlas, så att ingen riktigt hinner planera en riktig fest. right? :)

2010-01-02 @ 18:08:33
Postat av: Robert

Så är det nog säkert Linnea, en riktigt töntig astronom slår jag vad om :P

2010-01-03 @ 20:21:46
URL: http://rosakosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0