Jag är tacksam

Varje gång jag åker till skolan är det ett äventyr, så även idag. När jag cyklar upp till bussen varje morgon cyklar jag på en ganska väll trafikerad… eller ja, inte helt otrafikerad väg. På sommaren har det inte varit något problem men nu på vintern har det varit lite mer problematiskt. En sträcka av vägen på ca 50 meter lutar några grader i sidled. Detta med för att om man svänger det minsta på denna bit när det är halt ute så för man präktig bredsladd. Tidligare under vintern har jag lyckas gör två sådana, då var det mest liknande speedway svängar utan sväng. Idag var det däremot värre. Istället för att stanna rotationen efter 90° fortsatte svängen till 180°. Inte nog med det, när rotationen var slut fortsatte farten framåt vilket lede till att jag gled baklänges i ca 1 meter, ganska obehagligt. Hela denna manöver gjorde jag utan att ramla, jag satt dock ner ett ben i marken. Grymt tacksam för att det inte var mer som rörde i marken, typ huvudet…

 

 

Fast det fanns ingen mening med att stå där och se chockad ut, jag var som vanligt sen till bussen och slängde snabbt runt cykeln och cyklade vidare. Jag han i tid till bussen^^

 

 

Var bara tvungen att animera förloppet lite :-P



/en grymt tacksam Robert

Kommentarer
Postat av: Petter

HAHA skönaste animeringen :D

2010-01-23 @ 12:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0