Good old days

Det här inlägget är framför allt till alla er som var med på den gamla goda tiden. Då man gick i Ärentunaskolan och kände sig så gott som vuxen man kunde nog inte bli mycket mer vuxen än så här. Man gick ju på högstadiet för guds skull!

 

 

Idag har jag varit i Fjällnora och tränat orientering. När jag var där fick jag en helt hysterisk nostalgitripp. För om ni kommer ihåg så var det där vi var på ”kick of” i början av nian. För nästan exakt två år sedan. Vi hade fått tillbaka Elin och den nya friska fläkten Hanna, skogsmänniskan skulle dra ut oss på hajk. När jag kom ditt idag så kom alla minnen tillbaka vad vi gjorde, vad vi sa, hur vi åt allt. Jag måste säga det var inga dåliga minnen.

 

Jag kommer ihåg att hur ”killarna” skulle gå ut på upptäcktsfärd efter att vi satt upp tältet.  Jag kommer ihåg att vi gick en bit in i skogen och hur vi kom till ett dike som vi gick längs. Jag minns hur vi kom på den geniala idén att vi skulle ringa ”tjejerna” och säga att vi var vilse och hur hysteriska de skulle bli. Hur sedan planen fungerade så himla bra, trots vårat usla skådespel. Men ”tjejerna” var och är väl inte blonda för intet… *stort flin* Vilka tider! Vilka minnen! Vilka raggningsknep!

 

Jag kommer också ihåg massa lekar vi gjorde på eftermiddagen. Det var djurdanser och sånger, bakning och första hjälpen. Kommer även ihåg en underbar kväll. Vi hade en lägereld, en gitarr som jag försökte vissa mina smått obefintliga kunskaper på och hur sen Petter visade hur det skulle vara, vi hade varma ”chokladbananer” och marshmallows. Vi hade korv och vi hade bröd men framför allt hade vi varandra. Det var en underbarkväll på den tiden när man inte ”behövde” alkohol för att ha roligt med kompisar en kväll. Vilka minnen! Det är en sådan kväll man gärna skulle göra en gång till.

 

Den dagen och kvällen var verkligen starten för vad som kom att bli en riktigt rolig och trevligt avslutnings år på Ärentunaskolan. Den kvällen skulle jag vilja säga var den kvällen vi blev en klass och inte bara några grupper elever som pluggar i samma klassrum.

 

Kommer alltid komma ihåg er klassen!

 

Och nu tänkte jag visa lite skoj som jag hittade i ”arkivet”.

"Chokladbananer" <3

 

Tror både kameran och fotografen var lite trött dagen efter...

 

Och "tjejerna" var snälla att lämna en film också ifall någon skulle dö eller ha bytt skola... det ena har i alla fall hänt.

 

/En lite äldre men fortfarande inte vuxen Robert


Kommentarer
Postat av: Anonym

naaw vilka minnen :)<3 vi hade det så GRYMT bra i högstadiet och i 9F!:D<3 i miss it :)

2010-08-26 @ 20:12:44
Postat av: Petter

//Petter

2010-08-26 @ 20:13:09
Postat av: Thomas

Haha. Hälsa Agnes från mig vid tillfälle.

2010-08-27 @ 21:58:46
URL: http://tvillingklippan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0